top of page
shutterstock_1062446840.jpg

Badania ad-hoc

Badania systemów organizacji dostaw

Badanie zarządzania dostawami przez producenta artykułów szybkozbywalnych

  • Potrzeby i oczekiwania odbiorców

  • Odczuwanie siły przetargowej wobec dostawców produktów

  • Postrzeganie dystansu między dostawcami

  • Wskazanie benchmarku i odnotowanie odbiegających od normy (korzystnych i niekorzystnych z punktu widzenia odbiorcy) rozwiązań stosowanych przez konkurencyjnych dostawców

  • Najważniejsze trendy w sposobie kształtowania relacji między dostawcami produktów a odbiorcami 

  • Kierunki rozwoju usług związanych z głównymi zadaniami realizowanymi przez dostawców

  • Rola integratora usług logistycznych

  • Badanie organizacji dostaw części zamiennych przez producenta urządzeń mechanicznych

  • Badanie organizacji dostaw do odbiorców hurtowych i końcowych z punktu widzenia integratora usług logistycznych

  • Badanie specjalizacji branżowej integratorów usług logistycznych

 

Inne:

  • Badanie organizacji dostaw części zamiennych przez producenta urządzeń mechanicznych

  • Badanie organizacji dostaw do odbiorców hurtowych i końcowych z punktu widzenia integratora usług logistycznych

  • Badanie specjalizacji branżowej integratorów usług logistycznych

Badania wewnętrznej organizacji firm logistycznych

Badanie zarządzania flotą przewoźników

  • Rozpoznanie pozytywów i negatywów współpracy

  • Rozpoznanie trudności w komunikacji

  • Ocena współpracy na tle rynku

  • Rozpoznanie sytuacji rynkowej przewoźników

  • Ocena możliwości rozwoju przewoźników

 

Inne:

  • Badanie zarządzania działem sprzedaży firmy logistycznej (stały nadzór nad jakością pracy handlowców)

Badania segmentacyjne odbiorców usług logistycznych

Badania satysfakcji klientów

Doraźne, ciągły nadzór nad jakością obsługi

 

Zarządzanie i organizacja

  1. Komunikacja (łatwość i szybkość uzyskania kontaktu z właściwą osobą)

  2. Kompetencje (decyzje podejmowane na szczeblu kontaktu z klientem)

  3. Elastyczność (reakcja na nietypowe sytuacje)

  4. Czas reakcji (pełne rozwiązanie zgłoszonej sprawy w akceptowalnym czasie)

  5. Raportowanie Innowacyjność (wprowadzanie nowych technologii)

  6. Informatyzacja (integracja systemów informatycznych)

 

Realizacja procesu logistycznego

  1. Terminowość dostaw

  2. Szybkość dostaw [czas realizacji dostaw zgodny z oczekiwaniami]

  3. Mobilność systemu dostaw (realizacja dostaw w niestandardowym czasie)

  4. Adekwatność środków transportu (dostosowanie pojazdów)

  5. Bezbłędność dostaw

  6. Bezpieczeństwo przesyłek

  7. Optymalizacja procesu logistycznego (minimalizacja czasu i kosztów dostaw)

  8. Poprawność i kompletność dokumentacji

 

Warunki współpracy

  1. Poziom techniczny taboru

  2. Obszar działania (gęstość i zasięg sieci dystrybucji, dogodna lokalizacja)

  3. Zakres usług (kompleksowość)

  4. Potencjał Standard usług (jakość usług odpowiada proponowanej cenie)

 

Generalna ocena

  1. Wyjątkowość firmy na rynku

  2. Braki firmy w porównaniu z innymi firmami

  3. Najsłabsze strony firmy

  4. Najmocniejsze strony firmy

  5. Elementy, które w pracy firmy trzeba zmienić [krótkookresowe]

  6. Warunki poprawy/udoskonalenia jakości usług [długookresowe)

Badania konkurencji / przetargi na obsługę logistyczną

Organizacja konkursu ofert na obsługę logistyczną

  • Przygotowanie treści i sformatowanie zapytania ofertowego

  • Selekcja i dobór firm logistycznych, do których trafi zapytanie ofertowe

  • Identyfikacja osób odpowiedzialnych w firmach logistycznych za składanie ofert

  • Nawiązanie kontaktu z tymi osobami

  • Wysyłka zapytań ofertowych

  • Monitorowanie spływu ofert

  • Zestawienie i standaryzacja ofert

  • Analiza ofert

 

Inne:

  • Badanie poziomu cen obowiązujących na rynku za wybrane usługi magazynowo-logistyczne oraz badanie doświadczenia, referencji, możliwości realizacji dostaw, zasobów i umiejętności wybranych operatorów usług logistycznych

  • Badanie poziomu cen obowiązujących na rynku na przesyłki drobnicowe i całopojazdowe

Badania segmentacyjne dostawców usług logistycznych

Badanie segmentacyjne rynku dostawców usług logistycznych

  • Oszacowanie wielkości rynku usług oraz wielkości segmentów (ujęcie ilościowe i wartościowe)

  • Wskazanie trendów w tych segmentach

  • Ocena konkurentów działających w segmentach

  • Udziały rynkowe

  • Zasięg geograficzny

  • Preferowane kierunki w imporcie oraz eksporcie

  • Potencjał wykonawczy

  • Strategia rynkowa

  • Pozycja rynkowa

Badania systemów organizacji dostaw
Badania wewnętrznej organizacji firm logistycznych
Badania segmentacyjne odbiorców usług logistycznych
Badania segmentacyjne odbiorców usług logistycznych
bottom of page