Data Group Consulting
Badania ad-hoc
Badania systemów organizacji dostaw
Badanie zarządzania dostawami przez producenta artykułów szybkozbywalnych
-
Potrzeby i oczekiwania odbiorców
-
Odczuwanie siły przetargowej wobec dostawców produktów
-
Postrzeganie dystansu między dostawcami
-
Wskazanie benchmarku i odnotowanie odbiegających od normy (korzystnych i niekorzystnych z punktu widzenia odbiorcy) rozwiązań stosowanych przez konkurencyjnych dostawców
-
Najważniejsze trendy w sposobie kształtowania relacji między dostawcami produktów a odbiorcami
-
Kierunki rozwoju usług związanych z głównymi zadaniami realizowanymi przez dostawców
-
Rola integratora usług logistycznych
-
Badanie organizacji dostaw części zamiennych przez producenta urządzeń mechanicznych
-
Badanie organizacji dostaw do odbiorców hurtowych i końcowych z punktu widzenia integratora usług logistycznych
-
Badanie specjalizacji branżowej integratorów usług logistycznych
Inne:
-
Badanie organizacji dostaw części zamiennych przez producenta urządzeń mechanicznych
-
Badanie organizacji dostaw do odbiorców hurtowych i końcowych z punktu widzenia integratora usług logistycznych
-
Badanie specjalizacji branżowej integratorów usług logistycznych
Badania wewnętrznej organizacji firm logistycznych
Badanie zarządzania flotą przewoźników
-
Rozpoznanie pozytywów i negatywów współpracy
-
Rozpoznanie trudności w komunikacji
-
Ocena współpracy na tle rynku
-
Rozpoznanie sytuacji rynkowej przewoźników
-
Ocena możliwości rozwoju przewoźników
Inne:
-
Badanie zarządzania działem sprzedaży firmy logistycznej (stały nadzór nad jakością pracy handlowców)
Badania segmentacyjne odbiorców usług logistycznych
Badania satysfakcji klientów
Doraźne, ciągły nadzór nad jakością obsługi
Zarządzanie i organizacja
-
Komunikacja (łatwość i szybkość uzyskania kontaktu z właściwą osobą)
-
Kompetencje (decyzje podejmowane na szczeblu kontaktu z klientem)
-
Elastyczność (reakcja na nietypowe sytuacje)
-
Czas reakcji (pełne rozwiązanie zgłoszonej sprawy w akceptowalnym czasie)
-
Raportowanie Innowacyjność (wprowadzanie nowych technologii)
-
Informatyzacja (integracja systemów informatycznych)
Realizacja procesu logistycznego
-
Terminowość dostaw
-
Szybkość dostaw [czas realizacji dostaw zgodny z oczekiwaniami]
-
Mobilność systemu dostaw (realizacja dostaw w niestandardowym czasie)
-
Adekwatność środków transportu (dostosowanie pojazdów)
-
Bezbłędność dostaw
-
Bezpieczeństwo przesyłek
-
Optymalizacja procesu logistycznego (minimalizacja czasu i kosztów dostaw)
-
Poprawność i kompletność dokumentacji
Warunki współpracy
-
Poziom techniczny taboru
-
Obszar działania (gęstość i zasięg sieci dystrybucji, dogodna lokalizacja)
-
Zakres usług (kompleksowość)
-
Potencjał Standard usług (jakość usług odpowiada proponowanej cenie)
Generalna ocena
-
Wyjątkowość firmy na rynku
-
Braki firmy w porównaniu z innymi firmami
-
Najsłabsze strony firmy
-
Najmocniejsze strony firmy
-
Elementy, które w pracy firmy trzeba zmienić [krótkookresowe]
-
Warunki poprawy/udoskonalenia jakości usług [długookresowe)
Badania konkurencji / przetargi na obsługę logistyczną
Organizacja konkursu ofert na obsługę logistyczną
-
Przygotowanie treści i sformatowanie zapytania ofertowego
-
Selekcja i dobór firm logistycznych, do których trafi zapytanie ofertowe
-
Identyfikacja osób odpowiedzialnych w firmach logistycznych za składanie ofert
-
Nawiązanie kontaktu z tymi osobami
-
Wysyłka zapytań ofertowych
-
Monitorowanie spływu ofert
-
Zestawienie i standaryzacja ofert
-
Analiza ofert
Inne:
-
Badanie poziomu cen obowiązujących na rynku za wybrane usługi magazynowo-logistyczne oraz badanie doświadczenia, referencji, możliwości realizacji dostaw, zasobów i umiejętności wybranych operatorów usług logistycznych
-
Badanie poziomu cen obowiązujących na rynku na przesyłki drobnicowe i całopojazdowe
Badania segmentacyjne dostawców usług logistycznych
Badanie segmentacyjne rynku dostawców usług logistycznych
-
Oszacowanie wielkości rynku usług oraz wielkości segmentów (ujęcie ilościowe i wartościowe)
-
Wskazanie trendów w tych segmentach
-
Ocena konkurentów działających w segmentach
-
Udziały rynkowe
-
Zasięg geograficzny
-
Preferowane kierunki w imporcie oraz eksporcie
-
Potencjał wykonawczy
-
Strategia rynkowa
-
Pozycja rynkowa